måndag, juli 04, 2011

Dag 19

Ytterligare en filmkväll med min kära vän. Denna gång var det robottema: Transformers!

Vi avverkade 1:an och 2:an, av vilka 1:an jag personligen tycker är mycket bättre än uppföljaren.

Mestadels action och explosioner då utomjordiska robotorganismer kommer till Jorden för att leta en viktig sak som försvann från deras ödelagda planet för länge sedan.

Såklart finns även onda robotar som planerar att ta över Jorden, och dessa ondingar har alltid mycket coolare och bättre vapen...

I allt detta finns det såklart även plats för lite romantik och en del roliga repliker.
En typisk filmatisering med andra ord, för Transformers gick faktiskt som tecknad serie för flera år sedan.

Introt till TV-serien:

Jämför med den väldigt snygga animeringen i filmerna:


När jag ser den här sortens scener i filmerna tänker jag på hur j*vligt det måste vara att fixa designen med alla små detaljer som ska vikas in här och där, för att sedan animera allt!

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig sett Transformers o.O Men jag kommer ihåg barnprogrammet! Hahah.

    SvaraRadera